Våra gruppträningar


Cirkelfys

Olika stationer där du arbetar en viss tid, vilar och sen går vidare till nästa station. Passen kan även vara utformade som Tabatapass, övningar som utförs under 20 sekunders tid, därefter vilar man i 10 sekunder. Detta upprepas 8 ggr och man har gjort en Tabatarond. Vi hinner med ett antal sådana ronder under ett pass.
Oftast är cirkelfyspassen uppbyggda som helkroppspass men kan också vara temabaserade med en dag för ben och en annan för rygg. Designat att passa alla, är en övning för svår förevisar vi alltid ett enklare alternativ. Vält däck, kasta med boxsäckar, marklyft, svinga kettlebells och mycket mer. Utmanande, omväxlande, effektiv och rolig träning!

 

Xfit

Crossfit har de senaste åren vuxit sig otroligt stort och blivit populärt hos gemene man. Våra Xfit-pass hämtar inspiration från de övningar och upplägg man använder sig av i Crossfit, tex AMRAPs där man ska göra så många varv som möjligt av ett visst antal övningar under en bestämd tid. Funktionell och omväxlande träning där man pushar sig själv utifrån sina egna fysiska förutsättningar.


Fight Fit

Pass där vi hämtar inspiration från boxning och thaiboxning där även armbågar, sparkar och knän förekommer. Givetvis utförs alla tekniker på mittsar. Ett pass där man både utövar kraft och teknik och utmanar sin kondition.
Vi hämtar även övningar från en av världens snabbast växande sport, Mixed Martial Arts. Vi slår och sparkar på mittsar, kör ground n pound på boxsäckar, utför brottarbaserade kroppsövningar och mycket annat. Ett riktigt utmanande och tufft pass men samtidigt otroligt rolig träning. Man tränar alltid utifrån sin egna fysiska nivå och övningar är utformade att passa alla. Det är inga som helst problem att komma själv till dessa pass, vi ser till att alla har någon att träna tillsammans med!
 

Lugnt men Tungt

Lär dig basövningar och olympiska lyft, kettlebells och starke-man-inspirerade upplägg. Tempot är något lägre än ett regelrätt cirkelpass men du arbetar igenom kroppens stora muskelgrupper och vi lovar dig ett pass som kommer kännas skönt i hela kroppen dagen efter. Basövningar är grunden till att bygga upp styrka, få bättre hållning och känna sig starkare i vardagen.
Kom och testa du också! Vi lägger nivån utifrån hur din teknik och rörlighet ser ut...så den här träningsformen passar alla!


Movement - Balans- och Rörlighet

Både balans och rörlighet är viktiga komponenter för att våra kroppar ska må bra och hålla sig skadefria. Träningen kan vara upplagd som ett cirkelpass med övningar där vi jobbar med kontrollerade rörelser för att öka vår rörlighet och bli mindre stela. Det kan också vara så kallade Flow, där man rör sig utifrån ett förutbestämt mönster där man tränar varje rörelse separat för att i slutet av passet sätta ihop dessa till ett Flow. Vi balanserar sittande på pilatesbollar, går på lina (slackline) och gör utfallssteg på medicinbollar för att nämna några av övningarna. Lagom utmanande träning som gör underverk för stela kroppar!